Filter pevných častíc (DPF / FAP)

Deaktivácia filtra pevných častíc

Ponúkame definitívne riešenie!

Filtre pevných častíc znamenajú často veľké problémy pre majiteľov áut, ponúkame ich definitívne odstránenie z vozidla. Táto úprava spočíva v dvoch krokoch. Prvým je softvérová úprava, ktorá spočíva v deaktivácii riadiaceho procesu autodiagnostiky zanesenia filtra v riadiacej jednotke, vyrušenie kontroly prítomnosti aditív a deaktivácia pravidelnej regenerácie. Potom nasleduje fyzické odstránenie filtra z vozidla, odmontovanie a zaistenie všetkých od tejto chvíle najdôležitejších komponentov.

Čo získate?

Vďaka nášmu riešeniu môžete zabudnúť na všetky problémy s filtrom pevných častíc. Nutnosť doplňovania aditív a nutnosť výmeny filtra po najazdení 80-160 tisíc km, ako udáva výrobca vozidla, je od tejto chvíle minulosťou. Získate naviac priestor pre výrazne vyšší výkon vozidla, vyšší krútiaci moment, ktorý je možné nastaviť vďaka priepustnejšiemu výfukovému potrubiu. Vďaka celkovo lepšiemu správania sa vozidla v spodnom rozsahu otáčok sa otvára priestor pre priaznivejšiu spotrebu.

U akých vozidiel je možné odstránenie filtra?

Odstránenie filtra je možné u väčšiny dieselových vozidiel vybavených filtrom pevných častíc a riadiacou jednotkou Bosch EDC15, EDC16, EDC17, Siemens SID, Siemens PPD a Magneti Marelli MJD. To sú vozidlá Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Hyundai, Kia, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Suzuki, Seat, Škoda a VW. Na konkrétny typ vozidla sa informujte.

Filter pevných častíc

Filter pevných častíc, niekedy nazývaný DPF, je zariadenie určené na odstránenie naftových častíc, alebo sadzí z výfukových plynov dieselových motorov. Stredné prietokové filtre častíc obvykle odstránia 85% alebo viac sadzí, niektoré dokážu svoje zachytávanie zvýšiť na viac ako 95%. Vozidlo poháňané dieselovým motorom s fungujúcim filtrom bude prakticky bez viditeľného dymu z výfuku.

Okrem zberu častíc, musí existovať spôsob čistenia filtra. Niektoré filtre sú na jedno použitie (jednorazové), zatiaľ čo iné sú navrhnuté tak, aby spálili nahromadené častice, a to buď pomocou katalyzátorov (pasívne), alebo prostredníctvom aktívnej technológie, ako napríklad palivový horák, ktorý zahreje filter sadzí na spaľovaciu teplotu, až cez zmeny v konštrukcii motora (určujúci podľa obsahu sadzí v DPF, alebo podľa množstva NO2 v výfukových plynoch).

Tento proces je známy ako "filtrová regenerácia" plynov. Síra v palive dokáže výrazne ovplyvňovať funkciu tohto filtra, no všetky štáty sa už snažia obmedzovať, alebo úplne eliminovať poskytovanie takejto nafty na trhu.

DPF filtrovanie

Varianty Filtrov pevných častíc

Na rozdiel od Katalyzátorov, kde je prietok plynov pomocou zariadení, je to u DPF odlišné. Plyny prechádzajú cez motorovú časť samovoľne, rozdielnou rýchlosťou podľa prietoku spalín, čo môže v konečnom dôsledku váš motor buď obmedziť, alebo pri pomalšej mestskej jazde motor aj poškodiť.

Od filtrov sú požadované nároky najmä na :

  1. Jemná filtrácia
  2. Minimálny pokles tlaku v potrubí
  3. Nízke náklady
  4. Vhodný pre hromadnú výrobu
  5. Trvanlivosť výrobku

Samotný DPF filter
Samotný DPF filter

Údržba a regenerácia DPF a FAP filtrov

Filtre vyžadujú väčšiu údržbu ako katalyzátory. Motorový olej a popol sa hromadia na vstupe filtra, a nakoniec upchávajú póry. Tým sa zvyšuje pokles tlaku cez filter, ktorý dokáže motor výrazne poškodiť pri nízkom tlaku plynov. Pravidelná údržba filtra je nevyhnutnosťou.

Regenerácia

Regenerácia je proces odstraňovania nahromadenej sadze z filtra. To sa vykonáva buď pasívne (pridaním katalyzátora na filter) alebo aktívne. Pre použitie aktívneho filtra možno využiť rôzne stratégie:

  1. Riadenie motora pre zvýšenie teploty výfukových plynov
  2. Použitie paliva, ktoré nezahlcuje katalyzátor a tvorí menej sadzí
  3. Palivový horák ku zvýšeniu teploty výfukových plynov
  4. Katalytické oxidačné činidlo na zvýšenie teploty výfukových plynov, (HC-Doser)
  5. Odporové vykurovacie cievky k zvýšeniu teploty výfukových plynov .
  6. Mikrovlnná energia k zvýšeniu teploty častíc.